Інституційний аудит без помилок

У березні 2024 року Служба відновила інституційні аудити. Наразі проведено 45 позапланових інституційних аудитів (82% очно, а 18% — у змішаному форматі).

За результатами виокремлено проблемні питання, які засновники та керівники закладів загальної середньої освіти мають вирішити спільно. До прикладу, за напрямом «Управлінські процеси закладу освіти»:

  1. У більшості закладів освіти розроблено стратегії розвитку, що схвалені педагогічною радою та затверджені засновником, оприлюднені на офіційних вебсайтах. Одначе у 24% закладів цей документ не затверджений засновником, а 16% не здійснюють стратегічне планування власної освітньої діяльності. Більшість стратегій розвитку (69%) містять компоненти, характерні для стратегічного планування (визначено місію, візію, стратегічні цілі та кроки їх досягнення, проведено SWOT-аналіз наявних ресурсів), однак у третині не враховано особливості діяльності закладу освіти, у змісті закладено переважно загальну інформацію.
  2. Річне планування здійснюють 100% закладів освіти, однак в 11% відсутній аналіз діяльності за попередній навчальний рік. Доповнення до річного плану та його корегування відбувалося у 43% закладах. Заходи, спрямовані на реалізацію стратегії розвитку, планують 55% закладів, та лише в 24% враховано результати самооцінювання за попередній навчальний рік і передбачено конкретні кроки для підвищення якості освітньої діяльності. У 58% закладів у змісті річного плану переважають поточні завдання.
  3. Переважна більшість закладів освіти (92%) розробили положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. У 80% визначено цілі, стратегії (політики) і процедури, компоненти забезпечення якості освіти, однак у понад третини (36%) не передбачено інструментарій для аналізу й оцінювання. Лише третина закладів визначила періодичність і механізм проведення самооцінювання. У більшості випадків (56%) результати самооцінювання освітнього та управлінського процесів не включено до річного звіту керівника та не оприлюднено на вебсайтах, у значній частині (36%) не відбувається їх обговорення з учасниками освітнього процесу.

 “Оцінюємо документи, сформовані під час організації освітніх та управлінських процесів у ЗЗСО” 

Як керівнику ЗЗСО підготуватися до заходів державного нагляду (контролю)

https://sqe.gov.ua/derzhavna-sluzhba-yakosti-osviti-7-prichin/ (7 причин ініціювати інституційний аудит шкіл у громаді)

https://sqe.gov.ua/wp-content/uploads/2021/11/Instituciyniy_audit_gromadam_SURGe-SQE_2021.pdf  (ІНСТИТУЦІЙНИЙ АУДИТ ШКОЛИ: що варто знати засновнику закладу загальної середньої освіти)

https://sqe.gov.ua/rol-zasnovnyka-instytucijny-audyt-shkil/ (Анімований ролик про роль засновника школи під час інституційного аудиту)https://sqe.gov.ua/wp-content/uploads/2021/04/Abetka_dlya_Direktora_2020_SQE.pdf (АБЕТКА ДЛЯ ДИРЕКТОРА Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти)